دستگاه شستشوی کنجد و یا دستگاه پردازش دانه های کنجد یک وسیله حرفه ای برای شستن دانه های کنجد است، از این دستگاه عمدتا برای شستن کنجد و جداسازی شن و ماسه از کنجد استفاده می شود.

دستگاه شستشوی کنجد دارای طراحی علمی و منطقی و دارای ساختاری جمع و جور هستند که می تواند به صورت بسیار سریعی دانه های کنجد را شستشو دهند. در طول فرایند شستشوی کنجد ، دستگاه می تواند دانه دانه های کنجد را از سایر مخلفات همراه آن  مانند سنگ، قطعه های خاک رس، پوشال، کرم برنج و دیگر ناخالصی هایی که می تواند از راه های مختلف  به دانه های کنجد منتقل شود جدا کند. اجزای دستگاه دارای راندمان بالا، کارکردی راحت هستند و استفاده از این دستگاه ها باعث صرفه جویی در انرژی و مصرف آب می شوند. این دستگاه ها دارای طراحی انسانی است و کار با آن بسیار ساده است.

دستگاه تجاری

دستگاه شستشوی کنجد در اصل دارای تیغه های مارپیچ و تکان دهنده ای است که برای از بین بردن ناخالصی مانند گرد و غبار، شن و غیره از دانه های کنجد استفاده می شود. این دستگاه ها دارای مزایایی مانند تمیز کردن اتوماتیک، جداسازی اتوماتیک، دمنده باد اتوماتیک، تمیز کردن کنجد، بدون آلودگی، استفاده آسان از تجهیزات و غیره می باشد. استفاده از این دستگاه برای پردازش اولیه کنجد، پخت کنجد و استفاده در صنایع تولید روغن از کنجد بسیار ضروری است. 

دستگاه شستشوی کنجد دارای یک دستگاه بادی است، که دارای پشتیبانی از تجهیزات، سر و صدای کم، بدون شکستگی ، اشغال فضای کم و غیره است. در طول جریان مکش، برخی از ناخالصی ها به وسیله جریان هوا از دانه های کنجد حذف می شوند. آب جذب شده در دانه های کنجد توسط توسط دستگاه شستشو، توسط دستگاه خشک کننده تحت نیروی گریز از مرکز مخروط چرخشی خشک می شود، که موجب صرفه جویی بسیاری در زمان می شود، رطوبت دانه های کنجد را کاهش می دهد و در نتیجه هزینه ها نیز پس از آن کاهش می یابد.

تجهیزات اصلی دستگاه شستشو و خشک کن دانه های کنجد:

1. بالابر بادی: بالابر بادی از روش دمیدن باد برای انتقال دانه های کنجد به بالا استفاده می کند، که دارای اثر بالا برنده بسیار خوبی است و موجب آسیب رسیدن به دانه های کنجد نمی شود.

2. دستگاه شستشو: دستگاه شستشو دانه های کنجد را به وسیله آب شستشو می دهد و بوسیله این کار آلاینده ها، گرد و غبار و سایر ناخالصی ها را از دانه ها پاک می کند.

3. خشک کن گریز از مرکز: همچنین به عنوان خشک کن نیز شناخته شده است، که از یک نیروی گریز از مرکز تولید شده توسط مخروط چرخش برای از بین بردن رطوبت موجود در دانه های کنجد استفاده می کند.

4. دستگاه پخت: دستگاه خشک کن کنجد حتی می تواند دانه های کنجد را به طور یکنواخت پخت کند تا رطوبت باقی مانده موجود در دانه های کنجد از فرآیند خشک کردن نیز کاملا از بین برود.

5. سرد کن: سرد کن دارای عملکرد ذخیره و خنک سازی کنجد را بر عهده دارد، که موجب کاهش زمان پردازش است.

مزایای دستگاه شستشوی کنجد و خشک کن دانه های کنجد:

1. بالابرنده مکنده دستگاه دارای سر و صدای کم است و در جریان گاز عبوری از بین دانه های کنجد، باعث می شود تا برگ های میوه کنجد و پوسته های کنجد درون دانه های کنجد از آن خارج شوند.

2. طراحی پیشرفته این دستگاه ها باعث افزایش عملکرد تمیز سازی دانه ها می شود.

3. خاک قرار گرفته بر روی کنجد و شن و ماسه را از دانه های کنجد جدا می کند.

4. دارای عملیاتی نرم و روان وساده است.

5. دستگاه شستشوی کنجد از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که دارای مزایایی برای تمیز شدن راحت، افزایش سرعت شستشو و آب زدایی خودکار است.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.