افراد زیادی به ارده علاقه مند هستند و از آن  در تهیه شیرینی، سالاد، غذا ، دسر و غیره استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ارده و چگونگی تشخیص یک ارده با کیفیت برای شما سخن بگوییم، با ما همراه باشید.

در ابتدا در رابطه با ارده بیشتر بدانیم، ارده چیست؟

این ماده خمیری شکل از دانه های پوست شده کنجد بدست می آید. ماده غذایی اصلی در آشپزخانه های خاورمیانه، مدیترانه و آفریقا است. دارای پروتئین بالایی است و منبع خوبی از آهن، کلسیم، منیزیم و چربی های مفید است.

ارده چگونه ساخته می شود؟

دانه های کنجد در غلاف های شبیه به گندم رشد می کنند. هنگامی که آنها را از این غلاف های خشک جدا می کنند، دانه ها را معمولا با غوطه ور کردن در یک محلول آبی پوست کنده، سپس کمی آنها را برشته می کنند و پس از فشرده سازی آنها را به خمیر تبدیل می کنند.

چرا بعضی از انواع ارده ها دارای مزه ای تلخ تر، روغنی تر،معطر تر و یا خمیری تر از سایرین هستند؟

این موضوعات بستگی به نوع دانه کنجد استفاده شده دارد؛ برخی از آنها دارای نسبت به میزان گوشت آن از روغن بالاتری برخوردار هستند، این مسئله که دانه های کنجد در چه مناطقی کشت شده باشد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و یا نوع فرایند بدست آوردن دانه های کنجد در تغییر کیفیت دانه های کنجد نقش بسزایی دارد.

ارده را می توان از بذرهای غیر گیاهی نیز تهیه کرد که این امر باعث می شود تا ارده تلخ تر و یا غلیظ تر شود. میزان حرارت دادن و بو دادن کنجد نیز همانند بودادن دانه های قهوه، عطر و طعم ارده را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی، هر چه دانه های کنجد را بیشتر حرارت دهند، ارده دارای طعم و بوی قوی تری می شود.

برخی از مارک های ارده ممکن است حاوی مقداری نمک، روغن، شکر و یا حتی رنگ های خوراکی باشند اما به شما پیشنهاد می کنیم حتما برچسب محصولات را با دقت مطالعه نمایید و از عدم وجود رنگ خوراکی و یا هر گونه طعم دهنده در آن مطمئن شوید. محصولات شرکت کنجد آسمان این اطمینان را برای خریداران فراهم کرده است.

چگونه مطمئن شویم یک ارده با کیفیت را خریداری کرده ایم؟

پی بردن به این مسئله کار سختی است و ممکن است مجبور شوید برای بدست آوردن این اطمینان چندین برند مختلف را امتحان نمایید.

ما به شما توصیه می کنیم که ارده ای را انتخاب نمایید که دارای رنگی روشن تر است و توجه داشته باشید زمانی که یک شیشه ارده تهیه می کنید روغن بیش از حدی بر روی قسمت خمیری آن قرار نگرفته باشد. اگر روغن به اندازه طبیعی بر روی آن قرار گرفته است نشان دهنده این است که ارده از دانه های کنجد روغنی تری تولید شده است و یا این بدین معناست که از زمان تولید این ارده مدت زیادی گذشته است.

همچنین باید اشاره کنیم که در بسته بندی اکثر ارده ها به نوع کنجد بکار رفته و نحوه تولید ارده اشاره ای نمی شود. بنابراین، شما باید تنها از برندهای معتبر که دراین زمینه فعالیت دارند ارده مصرفی خود را تهیه نمایید، زیرا واقعا هیچ راهی مشخصی برای دانستن کیفیت ارده وجود ندارد. شرکت کنجد آسمان یکی از برندهای فعال معتبر دراین زمینه است و شما با تهیه محصولات آن می توانید این اطمینان را برای خود و خانواده به همراه بیاورید.

در نهایت، کام شما می داند چه چیزی خوب است و این موضوع کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.

چگونه ارده را در خانه نگه داری کنیم؟

شما می توانید ارده را در یخچال نگه داری کنید، اما این مسئله اجباری نیست؛ این موضوع تنها به این دلیل است که ارده شما زمان بیشتری کیفیت خود را حفظ کند. این را باید بگوییم نیازی نیست حتما آن را در یخچال نگه داری کنید یک مکان خنک در منزل شما می تواند یک مکان عالی برای نگه داری ارده باشد.

هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید، آن را مجددا ترکیب نمایید. این کار به جلوگیری از جدا شدن روغن کنجد از مواد خمیری ان کمک می کند.

امیدواریم توانسته باشیم تا حدی به شما در انتخاب خود کمک  کرده باشیم.

آسمان کنجد ارائه دهنده خدمات در زمینه شستشوی کنجد و بوجار کنجد و روغن ارده در مشهد میباشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.