روغن کنجد یکی ازغذای فوق العاده سالم است که بیش از 5000 سال از استفاده آن می گذرد. این یکی از مهمترین مواد مغذی و دارویی است که هنوز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. تولید روغن کنجد می تواند یک فرایند پیچیده باشد، اما با استفاده از روش های پردازشی مناسب و ماشین آلات با کیفیت، این عمل بسیار آسان خواهد شد.

شما با اعتماد به شرکت تولید روغن کنجد آسمان که سازنده ترین و تأمین کننده ترین شرکت در این زمینه است، می توانید کار خود را در زمینه فروش روغن کنجد آغاز کنید. شرکت کنجد آسمان می تواند به شما در بدست آوردن اطلاعات مناسبی در مورد تهیه روغن کنجد کمک نماید. اگر در مورد نحوه روغن گیری از کنجد سوالی دارید و یا اینکه مشتاق هستید که فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمایید، اما در مورد چگونگی آغاز کار خود سوالی دارید با ما تماس بگیرید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم!

در زیر توضیح کوتاهی در مورد چگونگی عمل روغن گیری از کنجد را برای شما علاقه مندان قرار داده ایم.

فرایند تولید روغن کنجد

 1.       تمیز کردن دانه های کنجد:

هنگامی که دانه های کنجد به کارخانه تحویل داده می شود، آنها را با استفاده از دستگاه تمیز کننده دانه برای حذف مواد ناخواسته موجود در کنجد شست و شو می دهند. تمیز کردن دانه ها در بدست آوردن دانه های خوب و حذف گرد و غبار، مواد خارجی و سنگ ها کمک می کند.

2.       بو دادن دانه های کنجد:

دانه های کنجد را به وسیله بو دادن آنها خشک می کنند، بو دادن کنجد باعث می شود تا این دانه ها برای خرد شدن بسیار مناسب شوند. برای حذف آب اضافه از دانه های کنجد بعد از مرحله پاک سازی نیاز است تا آنها را در معرض حرارت قرار دهند.

3.       فشرده سازی دانه کنجد:

هنگامی که دانه ها به طور کامل خشک شدند، برای خرد شدن و یا فشرده شدن توسط دستگاه فشرده سازی برای روغن گیری کنجد آماده می شوند. پس از خروج روغن از دانه های فشرده شده به آنها زمان داده می شود تا روغن کاملا از آن خارج شده و انباشته شود.

4.       تصفیه روغن خام کنجد:

هنگامی که روغن حاصله از مرحله فشرده سازی ته نشین شد ، هنوز در آن مقدار مواد زائدی از مرحله روغن گیری وجود دارد. برای جدا کردن دانه های زائد موجود در روغن، باید یک مرحله تصفیه سازی بر روی روغن خام صورت بگیرد. این کار باعث می شود که سطح پالایش برای استخراج روغن نهایی آسان تر شود.

5.       پالایش روغن کنجد:

عبور از مرحله تصفیه روغن، به این معنی نیست که روغن آماده بسته بندی است. قبل از بسته بندی روغن، یک مرحله دیگر برای تصفیه نهایی روغن وجود دارد. این فیلتراسیون تضمین می کند که روغن بدست آمده کاملا خالص است و هیچ پوسته ای در آن وجود ندارد. هنگامی که روغن ته نشین شد و عمل تصفیه سازی کامل شد، اکنون روغن آماده بسته بندی است.

6.       بسته بندی روغن زیتون:

هنگامی که روغن کنجد از تمام این فرایندها عبور کرد ، آنها را از طریق خطوط بسته بندی روغن بسته بندی کرده و برای عرضه آن به بازار برای فروش آماده می کنند. همچنین آنها را به سایر کارخانه جات برای تولید محصولات جانبی از کنجد ارسال می کنند.

 کاربرد روغن کنجد

روغن کنجد غنی از چربی ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فیبر و برخی از مواد معدنی است. بو و طعم دانه های آن ملایم و خوشمزه است. از آن به طور عمده به عنوان یک ماده غذایی به شکل های کامل با پوسته، بدون پوسته، خرد شده، پودر استفاده می شود. روغن آن به عنوان "ملکه" در بین روغن های گیاهی در نظر گرفته می شود. تمایز کلیدی روغن کنجد، پایداری و کیفیت آن و همچنین مقاومت بالای آن در برابر فاسد شدن است. از روغن کنجد به عنوان روغن سالاد و یا روغن پخت و پز، روغن شیرینی مارگارین و یا تولید صابون، رنگ، لوازم آرایشی، آفت کش ها و عطرها استفاده می شود.

کسب اطلاعلا لازم درباره ی بوجار کنجد و شستشو کنجد توسط آسمان کنجد

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.